A hihetetlenül profi triálos újabb videóval rukkolt elő, melyben most Cape Town utcáit és épületeit ugrálja össze. Meglepően sok hátramenet, néhány hajmeresztő új trükk és iszonyatosan szép képek vannak az új videóban, mindenkinek érdemes megnézni.
biciklik, hölgyek és a szex
Csak, hogy jól induljon a nap, itt van egy merítés mindenféle képekből, melyek hölgyeket ábrázolnak, általában igen ledér öltözettel és kerékpárral. Jobb nem jutott és nem is biztos, hogy kell. Fogadjátok szeretettel és nyugodjatok meg, nem lett a blogból cyclechic, csak éppen ilyen kedvem volt. Van azért a biciklizésnek megannyi olyan aspektusa, ami kivesézésre vár és kicsit fontosabb, mint, hogy milyen alsóneműt vegyünk föl az útra.
Downhill kerékpár vs. enduro, hegyről lefelé
David Knight és Gee Atherton harca Skóciába, egy hegyről lefelé. Száguldás, downhill és veszély elegye, a győztest pedig ki lehet találni a blog témájából. David Knight amúgy enduro, míg Gee Atherton pedig downhill világbajnok és, mint a videóból is látszik, nem kevés skillel rendelkeznek.
Kétéltű bicikli
Egészen érdekes újraértelmezései vannak a vízibiciklinek, az alant látható rekumbens (fekvőbicikli) például igen profi, rendes mérnöki teljesítmény és sok munka áll mögötte. Viszont abszolút kéne, jó lenne a kétéltű túristabusz vezetőjének arcáról lehorgadó mosolyt látni, ahogy besorolok elé egy lámpánál a Dunán.
Mc Buppa, a magyar biciklis rapper
Róla már akartam írni, Budapesti arc, aki kerékpáros témában szövegel főleg. Jó, hogy van ilyen is:
Family Guy, Star Wars és biciklik
Úgy tűnik, hogy eddigi napjaimat egy kerékpárral teli elefántcsonttoronyban töltöttem, ugyanis lemaradtam arról, hogy van újabb FG-féle Star Wars feldolgozás. A színvonal kicsit elmarad a tavalyitól, de azért mindenképpen érdemes megnézni, van benne pár felejthetetlen pillanat. Külön kiemelném az endori speeder-es üldözést, ahol a főszerepet régi versenybiciklik játsszák, ezzel okozva pár felejthetetlen percet.
Lakatolj okosan
Ha a biztonság szempontjából haldadunk visszafelé, akkor az első versenyző a sodronyzárak csoportja. Még mostanság is szinte minden második biciklin ilyen eszközt lehet látni, pedig egy mérgesebb csecsemő is elharapja. Az erővágó látványától is lehullik, továbbá egy életlen kombináltfogó is megöli (ezesetben konkrétan a saját biciklim kellett ellopnom, mert elhagytam a kulcsot. Az anyaga tulajdonképpen drótkötél, vékony acélszálakból áll és ha egy bicikliboltban csak ilyen van, érdemes kifordulni. A lehető legrosszabb vétel.
A gerinclakatok csoportja már egy fokkal jobbnak tűnhet, bár ezt elsősorban annak köszönheti, hogy kívülről igen robosztus, viszont a belseje sajnos ugyanaz a sodrony szokott lenni. Ezt veszik körbe elfordulásra képes hengerekkel, melyeket nem lehet elfűrészelni, mivel elmozdulnak minden ilyen próbálkozásra. Ez jó is lenne, csak az ilyen lakatok túlnyomó többségének a zára nincs így védve. Emellett nehezek és kevésbé flexibilisek. Tyúkól ajtaját, esetleg kerti budi bejáratát kikötni tökéletes, biciklit sajnos nem.
A most következő eszközök védelmi szintje megfelelő, így igazából csak a pénztárca és a flexibilitás iránti igény ami befolyásolhatja a döntést: kezdjük is el, az első áldozat az U-lakat. Ez a formájáról kapta a nevét, egy U alakban meghajlított acéldarab megy bele az I betűt formáló talpba. Előnye, hogy az erővágó nem kedveli, sőt, a durvább darabokat még fűrészelni sem lehet. Ezzel a tolvajok 99%-ától biztonságban lehet tudni a biciklit. Nagy hátránya, hogy nem flexibilis, így mindig stratégiailag kell megválasztani a lakatolási pontot, főleg, ha az első kerék gyorszáras és bele kell férjen. Ára a minőségtől és a márkától függően ötezer forinttól a végtelenig terjed. Ha nagyon nincs pénz, akkor sodrony helyett megteszi a tecsós U is, mely kétezer forintért kapható. Védeni sokat nem véd, de úgy tűnik, mintha a megbízhatóság szobra lenne.
A második kategória a flexibilis záraké: ezek lehetnek zollstock-formájúak, vagy láncok. A zollstock-osak forgópontos edzettacél-darabok, előnyük, hogy viszonylag könnyen lehet őket tárolni és magas védelmi szintet biztosítanak, emellett könnyebbek a láncoknál. Hátrányuk az áruk és az esetlegesen kikotyogósodó forgáspontok. A legismertebb típus az Abus Bordo, mely bolttól függően tizenhatezer forint környékén vásárolható meg.
Ha viszont flexibilis és olcsó is kell egyszerre, akkor jönnek be a képbe a láncok. Itt először a nagy súllyal lehet szembesülni, egy tíz milliméter átmérőjű, egyhúszas edzettacél-lánc két-három kilós is lehet, emellett még a lakat is fél-egy kiló. Előnyük, hogy a neves gyártók egybeszerelt darabjaihoz képest szinte fillérekért ki lehet hozni azonos minőségű kombókat névtelen alkatrészekből, a helyi zárboltból. A láncnál a lényeg az edzettség, míg a lakat lehetőleg kengyelvédett, acélházas és lemezzáras legyen. A nevek közül az Abus illetve a Citadel lehet érdemes a választásra, ezeket tízezer alatt nem lehet megvenni, míg nonémből a Bullit lánc - Sobo lakat kombóra esküsznek sokan, ennek ára pedig ötezer forint környékén alakul.
Mint látható, a lakatolás sokféleképpen, eszközzel és helyen történhet. Átlagos előfordulási helytől függően érdemes eszközt választani, talán a legflexibilisebb a lánc, főleg, ha hosszú. Hátránya a nagy súly, előnye viszont a relatív olcsóság. Az U-lakatokból szintén van olcsóbb, mely elég decens védelmet nyújt, viszont a folyamatas parkolókeresgélés idegőrlő tud lenni. Érdemes lehet venni hozzá kiegészítő sodronyt, mellyel a kerekeket és az ülést lehet védeni. A colstock-zárakat én nem nagyon tudom ajánlani, mivel az árcédula oly magas, hogy az árából minimum negyven Maláj prostituált kijön. Ha pedig körbeállítjuk velük a biciklit, akkor gond nem történhet.
Gyors sárvédő reggeli esőre
Ha valaki úgy szív, mint én ma reggel és eddig drágának találta a háromezres, pálcás sárvédőket, akkor itt a megoldás: kell hozzá egy kétliteres PET palack, egy olló és némi gyorskötöző. Ugyan nem százszázalékos védelem, de az égi áldás egy részét felfogja legalább.
Lakatolás az Alcatrazban
A Blaha Lujza téren, a kereszteződés közepén sikerült fellelnem ezt a kerékpárt. Tulajdonosának valószínűleg az Alcatraz lebegett a szeme előtt, mikor az autók tengerének közepére lakatolt. Az ötlet mellesleg jó, elég bátor tolvajnak kell lenni ahhoz, hogy Budapest egyik legforgalmasabb kereszteződésének közepén lopjon az ember.
Rövid elmélkedés a magyar kerékpáros infráról
Ez így nemnagyonjó.
kedves döntéshozók! Köszönöm, hogy meghallgattatok minket, kerékpárosokat.
Nyíregyházán
és budapesten
És persze Egerben is, ahol a kétéltű biciklizést preferálják
Utolsó kommentek