Alant látható néhány fénykép, melyet a saját gyűjteményemről csináltam, persze telefonnal, hogy az életlen fókuszt és a mocsok mosottságot is ki lehessen élvezni. De remélem a lényeg látszik.

Indítsuk is a sort a kazettatestekkel, vagyis rotorokkal, mely három tulajdonképpen az egész evolúciót felöleli. Kezdődik a nyolcl-tízes rendszerrel, mely egyrészt feketébb, másrészt pedig hosszabb, mint a két, hét fokozatig skálázódó testvér. A középső HG-s, míg a jobb szélső pedig UG-s. Érdemes megnézni a két hágés soron a vékony hornyot, mely a fogaskeréksor orientációjáért felel, emellett pedig az úgésen a csavarmenetet, mely rögzíti az utolsó fogaskereket, ami lezáróként is szolgál.


Ezen a képen két UG-s sor látható, a baloldali egy ötsegbességes, menetes Shimano, a jobboldalt pedig egy standard hatsebességes kazettás. A menetes sort talán a legegyszerűbben a racsnitest lezárójáról lehet fölismerni, melyen két pötty található a szétszereléshez. A kazettás sor tetején általában lehet látni a hornyokat, melyek a sor rotorhoz viszonyított elfordulását gátolják meg.

A következő páros egy hatos menetes és hetes hágés sort ábrázol. A HG-UG különbséget kazettásban leginkább a lezárón lehet észrevenni, az elsőnál már külön elem zár, míg az utóbbin az utolsó, menetes kerék. Emellett a hágés sorok lezáróján szinte mindig megtalálható a ,,HyperGlide” felirat.