Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem csak a Csepelé a világ: Csepel Royal 3* vs Mongoose Maurice

Ha mostanában gyári fixiről, vagy országútiról esik szó, akkor általában a Schwinn Csepel/Csepelboltról is. Sikerült nekik találni egy piaci rést, illetve egy hirtelen keletkezett űrt, melybe aztán sikeresen belevállalkoztak: a Budapesten egyre menőbb fixiket. Így gyorsan csináltak is egy pár modellt, meg mellé egy erős marektinggépezetet és lőn, megszületett a magyar egysebességes/örökhajtós kerékpár. Okosan kivették a Schwinn nevét és felfújták egy kis hungaricum-életérzéssel. Szerintem egy kicsit műanyag, de ha idén is lesz nekik féláras akciójuk, feltehetően náluk fogok hagyni vagy százezer forintot. Főleg kellékanyagra, de lehet valami vázszett is kinéz.

Emellett azért nem csak az övék a világ, lehet még kapni itthon más gyári, oúti vázas egysebit is, mely az alsó kategóriában ráadásul lényegesen jobb felszereltséggel és vázanyaggal bír, mint a Csepel Royal 3* hi-ten - sajátmárkás Saccon cuccok kombó: ez pedig a Mongoose maurice:

Igaz, hogy ezekben a pillanatokban akciós, viszont a képre kattintva meg lehet győződni, hogy lényegesen kevesebb szarral gurigáznak a külfödi srácok, mint az itthoniak. Igaz, hogy a fékek nagyjából hasonlóak, viszont a hajtókar mindenképpen jobb és a gumik sem a radírjellegű Kendák. A kerékszett nagyjából ugyan az, bár ott nem lehet sokat újítani, a Joytech/Novatech ebben a kategóriában egyeduralkodó. Emellett az egyéb alkatrészek is kicsit nevesebb gyártók termékei és nem pedig sajátfeliratos OEM-ek.

Persze a fixi nem az a kategória, ahol ésszel választ az ember, a rajta lévő cuccok csak maximum az értékelés felét viszik el. A másik fél a kinézet és az egyediség, ami szempontjából a manapság egyre többet látható Csepel-féle tejesdobos forma számomra nem tud kielégülést hozni. Persze ez az a rész, ahol ízlések és pofonok jelentkeznek, szóval nem mennék bele.

Egy szó, mint száz: ha venni kéne és ezek között választani, akkor mongúz győzne.

 

 

Ezért egy aprócska zárójeles megjegyzést így tennék a végére: jelen pillanatban a Mongoose 120k-ról van 90-re leárazva, így tényleg Best buy, főleg a csepel 85k-jával szemben. Ha visszamegy az eredeti árára, akkor helyreállnak az erőviszonyok. Emellett pedig 80-100k környékén már bőven lehet olyan fixit építeni, mely a kétszázezres Csepel Royal-t megöli, megeteti önmagával, kihányatja vele, öszerakja és megöli mégegyszer. Persze ahhoz kell némi szakértelem, vagy egy ismerős, némi szakértelemmel.

0 Tovább

Hátraszaltó, karbon országúti biciklivel

Kis szombati awesomeness: arc úgy döntött, hogy ő biza oútival fog triálozni. Kicsit nyögvenyelősen indul a videó, tényleges ákció csak a negyvenötödik másodpercben jön, a fénpont pedig 4:15-nél látható: urunk letol egy igen korrekt backflip-et, egy arra teljesen alkalmatlan gépen. Kíváncsi vagyok, hogy ezt mikor követik majd hazánk fiai, valami jó kis szovjet kempinges trükkel.

(via)

0 Tovább

Top Gear Fiat 500 vs BMX, Budapesten

 

Hogy kerül a Top Gear egy biciklis blogra? A válasz igen egyszerű: Budapesten kell játszódnia a történetnek és autót kell összehasonlítani biciklivel. A harc a vártól a Csepel Művekig zajlik és Fiat 500-ast tesztelnek két BMX-szel szemben. Persze a BMX győz. Az egyik nyergében Shenker Benjámin, a másikéban pedig Sebastian Keep, Angliából. Érdemes megnézni, a szokott Top Gear minőség, budapest, bicikli. Csak az a kár, hogy nincsenek csajok...

0 Tovább

Danny Macaskill

Főképp triálos, Skót arc és iszonyatosan tud. Emellett nagyon szép képek és kellemes zene társul ehhez a videóhoz, melyet mindenképpen érdemes megnézni, főleg a trükkök miatt, melyek nem kicsit döbbentik meg néha ez embert.

Danny Macaskill honlap

0 Tovább

Patkány

Egy csodálatos patkány, béke poraira. Csepel Maraton volt szegény, erősen custom festéssel és belekalapált üléscsővel. Jelen pillanatban csak a váz van meg, ha majd kiforrjuk magunkat, akkor valami nyereményjátékon kisorsoljuk és föl lehet tenni a falra...

0 Tovább

Hogyan készül a kerékpárlánc, és miért nem lehet leváltani?

Ha már fogaskoszorúk, akkor legyenek láncok is. Szintén kimeríthetetlen témakör amúgy, de egyszer majd kimerül...

0 Tovább

Vissza a fogasokhoz

Alant látható néhány fénykép, melyet a saját gyűjteményemről csináltam, persze telefonnal, hogy az életlen fókuszt és a mocsok mosottságot is ki lehessen élvezni. De remélem a lényeg látszik.

Indítsuk is a sort a kazettatestekkel, vagyis rotorokkal, mely három tulajdonképpen az egész evolúciót felöleli. Kezdődik a nyolcl-tízes rendszerrel, mely egyrészt feketébb, másrészt pedig hosszabb, mint a két, hét fokozatig skálázódó testvér. A középső HG-s, míg a jobb szélső pedig UG-s. Érdemes megnézni a két hágés soron a vékony hornyot, mely a fogaskeréksor orientációjáért felel, emellett pedig az úgésen a csavarmenetet, mely rögzíti az utolsó fogaskereket, ami lezáróként is szolgál.


Ezen a képen két UG-s sor látható, a baloldali egy ötsegbességes, menetes Shimano, a jobboldalt pedig egy standard hatsebességes kazettás. A menetes sort talán a legegyszerűbben a racsnitest lezárójáról lehet fölismerni, melyen két pötty található a szétszereléshez. A kazettás sor tetején általában lehet látni a hornyokat, melyek a sor rotorhoz viszonyított elfordulását gátolják meg.

A következő páros egy hatos menetes és hetes hágés sort ábrázol. A HG-UG különbséget kazettásban leginkább a lezárón lehet észrevenni, az elsőnál már külön elem zár, míg az utóbbin az utolsó, menetes kerék. Emellett a hágés sorok lezáróján szinte mindig megtalálható a ,,HyperGlide” felirat.

0 Tovább

Szerteágazó fogaspornó

 

Furcsa cím, talán még elgondolkodtatónak is lehetne nevezni. Vajon miről lesz ezután szó? Halszex? Netán ruhák akasztására szolgáló eszközök nemi élete? Vagy éppen orális szexben gyakorlatlan embereké?

Bevallom, sajnos nem, viszont a kerékpárok lelkivilágában kicsit már jártasabb, vagy éppen jártasságot szerezni akaró olvasó szemszögéből legalább olyan izgalmas lesz a történet: a biciklik hátsó fogaskerekéről olvashat a kedves látogató épp egy kicsit bővebb elemzést, mint amekkorát szeretne.

Kezdetben vala a menetes sor.és láták, hogy ez jó. Persze láncváltóról beszélünk (kint van a váltó), nem pedig agyváltóról, mert az teljesen más tészta. Ezek sorok már az ősidőkben is léteztek, akár hetven-nyolcvan éves darabokat is lehet találni, ráadásul, az akkor még szerteágazó bicikliipar révén ezer féle verzióban meg lehetett őket találni. Volt Maillard, Victioria, Shimano UG és HG, illetve a Campagnolo, továbbá a különféle ótvar kínai gyártók is igen nagy vertikumban képviseltették magukat a piacon. Ennek persze meg is lett az eredménye, hiszen millió féle márka mégtöbb féle leszedője volt forgalomban, amik persze már kikoptak a piacról. Új kazettás racsnikat mára főképp Shimano HG rendszerűeket, illetve mindenféle kínaiakat lehet találni. Meg persze az egysebességes Dicta és egyéb, elsősorban BMX-hez valókat, melyeket előszeretettel használnak egysebik és fixik építésére is.

Dicta egysebis racsni

Leggyakoribb előfordulási formájuk 5-6-7 sebességgel történik, az ötsebességesek nagy része régi Maillard és Sachs Huret pozícionálatlan váltók mellé járnak. Hat -és hétsebességesben már inkább Shimano, Campagnolo és Suntour pozícionált szettek mellett szoktak szolgálni, ugyanis nagyrészt a hatodik sebesség eljövetelével érkeztek meg a pozícionált váltók. A nyolcsebességesek pedig olyan áruházi kerékpárok tartozékai, melyekkel igen jó lehet gyakorolni a súlylökést, illetve a halálos baleseteket. Mondjuk azokat csak egyszer.

Az előnyök és a hátrányok is említést érdemelnek. Előnyként mindenképpen az jöhet szóba, hogy egyben van a racsnimechanika, így egy sor cseréjével nem kell az esetlegesen bearagadt, elkoszolódott belsőt is külön cserélni, megvan egyben az egész. Emellett viszonylag olcsók. Mellettük fól még, hogy a pálya és fix-free (flipflop) agyakra mindenképpen menetes fogaskerék kell, de az csak egy darab, így sorról nem lehet beszélni ebben az esetben. Hátrányuk számosabb, főleg, hogy jó minőséget már nem lehet kapni újonnan. Így marad az ólomnehéz akármi, ami ráadásul gyorsabban kopik, mintha vajaskenyeret felxelnénk. Bár így legalább nem kell aggódni a belső részek miatt, melyek porladnának, ha a rossz tömítések miatt nem lenne már tele ganéval a amúgyis.

Viszont a két legnagyobb hátrányról még nem is szóltam. Az első főként az urakat, közülük is a hatvan kilónál nehezebbeket érinti: mivel a menetes sornál a jobboldali csapágy az agy pereménél, nem pedig a hátsó villa jobb oldalánál található, így a tengely utolsó öt centije sajnos szabadon lobog a levegőben, könnyen tengelytörést okozva. Nekem volt már szerencsém ilyen ,,élményben” és bátran nem tudom ajánlani. A másik hátrány inkább a sima egysebességes kerékpárt építőket érintheti, mégpedig az, hogy lényegesen nehezebb egyenes láncvonalat generálni ilyen agyaknál a fix szabadonfutó-hely okán. Míg kazettás hátsó aggyal öt centin belül bárhol lehet a fogaskerék, addig menetesnél egy hely van és ahhoz kell az egész rendszert hézagolni.

Igazából egy esetben érdemes menetes rendszerrel szenvedni: ha régi vázunk van, melybe még nem fér bele a kazetta. A régi vázak papucsa lehet 122 milliméteres, vagy néha még kisebb, ebben nem fér bele egy minimum 125, újabb esetben 130 milliméteres kazettás agy. Persze a hézagolással itt is lehet játszani, de érdemes előtte hat anyát beszerezni.

0 Tovább
5678910
»

wunderbike

blogavatar

Biciklik és amik hozzájuk tartoznak: szerelés, kultúra, életmód és az árnyoldalak.

Utolsó kommentek